14 начини како супермаркетите не мамат да потрошиме повеќе пари
Одењето во супермаркет може да се претвори во интересно искуство. Повеќето луѓе го планираат своето „патување“ пред време, па дури и одат во одреден час за да избегнат да чекаат во долги редови. Секој сака неговата посета да биде што побрза и поефикасна. Сепак, овие места работат на мистериозни начини и секогаш не тераат да поминуваме повеќе време таму отколку што планиравме. Ако можете да се пронајдете во ова, не грижете се. Сите во одредени моменти паѓаме на овие трикови, но никогаш не е доцна да ги забележите за да можете да направите нешто во врска со тоа.
Супермаркетите поставуваат многу големи колички на влезот. За разлика од она што можеби сте помислиле, ова навистина не е направено за ваша погодност, туку за да ги наполните овие колички со производи. Не е ни чудо што на крај носите голем број непотребни добра дома. Мартин Линдструм, маркетинг консултант и автор на книгата, Брандвошед: Трикови што компаниите ги користат за да манипулираат со нашите умови и да нè убедат да купиме, за време на експеримен во кој научниците ја дуплирале големината на количките, открил дека оваа мала промена резултираше со тоа што луѓето купуваа 40% повеќе.
Супермаркетите добро ги користат сезонските кампањи, како што се Божиќ, Велигден или Денот на вљубените. Тоа значи дека во овие посебни периоди од годината, ќе видите производи (особено чоколадо) кои алудираат на празниците. Понекогаш ќе завршиме со купување на овие видови производи. Иако не размислуваме веднаш за нив, супермаркетот веќе создаде потреба да ги купиме.
Друг трик што го користат супермаркетите е да имаат овошје, зеленчук, па дури и пекара во првиот ред. Образложението зад ова? Според написот на Универзитетот Батлер „Бакалница за вашето здравје“, овој дел е познат како „зона на декомпресија“, простор што меша мириси и бои што се прават да се чувствуваме добро и здраво, но исто така нè наведува да купуваме други работи импулсивно . „Не е тајна дека многу луѓе имаат за цел да купат здрава храна во супермаркетот, но огромното опкружување има тенденција да ја отежне таа намера“, потенцираат авторите на статијата во нивното објавување.
Едно нешто што ве прави уште поранливи на триковите на супермаркетите е фактот дека повеќе купувате намирници кога сте гладни. „Одење на шопинг кога е гладен е рецепт за катастрофа, дополнително ве примамува да попуштите во купување примамливи слатки и нездрава храна. Кога човечкото тело е гладно, некој се стреми кон губење на самоконтролата, особено кога е опкружен со храна “. Ова е уште една точка опфатена во написот на Универзитетот Батлер „Бакалница за вашето здравје“. Студија од 2015 година заклучи дека гладот промовира повеќе купување.
Бесплатните примероци на храна се уште еден начин да не охрабрите да купиме повеќе. Дали некогаш сте биле во дел во супермаркет и ви понудиле да пробате парче сочно, свежо месо што го продаваат? Според една статија објавена во Супермаркет Њуз во 2004 година, 68% од потрошувачите во супермаркет во Индијанаполис, САД, рекле дека производите со примероци ги убедиле да купат. Ова, од своја страна, беше од корист за продавницата, бидејќи успеа да ја зголеми продажбата на одредени производи што тие се обидоа да ги промовираат за помеѓу 600% и 2.000%. Оваа техника е актуелна и денес.
Потполно позната техника на продажба е да ги ставите производите на повидок за да ве охрабрат да купувате повеќе. Ова ве тера да сакате да купувате работи, без оглед на тоа колкава е вистинската вредност на производот. На пример, земете житарици со шеќер. Овие често имаат анимирани карактери на нивното пакување. Кога децата ќе ги видат, тие веднаш ќе го посакаат производот. Погодно, тие се поставени на идеална висина за децата да ги достигнат. Токму затоа, земјите како Чиле и Мексико ја прифаќаат идејата да забранат измислени ликови да се појавуваат на кутии со житни култури. Оваа стратегија има за цел да ги намали високите стапки на дебелина што ги погодуваат обете земји.
Друга стапица во која секогаш паѓаме е зделката „3 × 2“ или класичната зделка „купи еден, земи една бесплатна“. Овие можеби не се толку добри како што изгледаат. На пример, во случај на зделка „3 × 2“, вистина е дека добивате 33% попуст на секој од производите што ги купувате. Сепак, навистина не можете да го видите така, затоа што за да го добиете попустот, мора да ги купите 3-те производи. Тоа може да биде поголема количина од она што можеби ќе ви треба. Значи, ако ви требаат големи количини на нешто или купувате нерасиплив производ (како маслиново масло, паста за заби, итн.), Тогаш тоа е добра зделка, доколку претходно не ја зголемија основната цена. Инаку, можеби ќе сакате да размислите двапати пред да купите големи количини на нешто.
Супермаркетите исто така користат нешто што се нарекува „психолошко утврдување на цените“, што во основа е начин за утврдување вредности за производите според влијанието што тие ќе го имаат врз потрошувачите. Постојат различни стратегии за психолошко утврдување на цените. Најчестата во супермаркетите е непарни цени. На пример, производ што вреди 100 американски долари ќе се рекламира како „намален“ и ќе се продава за 99 американски долари. Тоа е затоа што потрошувачите имаат тенденција да сметаат дека тоа е голема разлика бидејќи бројот има помалку цифри.
Музиката што се свири во супермаркет исто така може да има важно влијание врз нашите навики за купување намирници. Се додека е бавно, тивко или класично, ќе поминуваме повеќе време во патеките во продавницата.
Веројатно сте забележале дека кога ќе платите за намирници преку Интернет, некои супермаркети одеднаш ви кажуваат дека ви недостасува одредена сума долари за да добиете бесплатна достава. Ова е исто така трик што, дури и ако изгледа безопасен, може да заврши огромно влијание врз вашите месечни сметки. Добро решение би било да нарачате заедно со другите за да постигнете минимални вредности за нарачка или бесплатна достава.
Понекогаш, кога одите во супермаркет, ќе забележите дека одредени основни производи, како што се јајцата, не се наоѓаат на истите места како и обично. Одеднаш, ќе бидете принудени да одите низ сите патеки додека конечно не го пронајдете она што го барате. Често продавниците го менуваат целиот изглед. Скоро како да сте во видео-игра и сакате се искачите на следното ниво. Следниот пат кога ќе одите, треба повторно да ја поминете целата продавница. Ова е направено главно за луѓето да се изгубат, што во најголем дел од времето, ќе ги натера да купат работи што всушност не им се потребни.
Осветлувањето е важно и влијае на купувањето. Тоа помага да се нагласат специфични производи. Затоа супермаркетите користат специјално осветлување за одредени производи да изгледаат посвежо. На пример, овошјето и зеленчукот секогаш изгледаат како да се собрани од полето и донесени во продавницата. „Светлината треба да го насочи купувачот низ продавница. Совршено исценираните области за продажба, тогаш можат да го зголемат задоволството при купувањето и успехот во продажбата “, вели Андре Швајнсберг, менаџер за вертикална апликација, купувајте ЕУ во LEDVANCE.
„Бојата го нагласува квалитетот на производите и ги прави особено привлечни за клиентите“, додава тој. Навистина, психологијата во боја има многу врска и со ова. Во многу супермаркети, секој оддел има различна боја во зависност од тоа каков вид производ продаваат. Месарницата, на пример, треба да има претежно црвена боја, бидејќи тоа го прави месото да изгледа повкусно.
Друга вообичаена стратегија што ја користат супермаркетите е нешто што се нарекува „поставување на точка за купување“. Ова е во основа поставување производи покрај касата за да се поттикне купувањето од импулси кај потрошувачите. Во основа, секаков вид на производ може да се стави таму. Тоа е начин да ги натерате луѓето да пробуваат нови производи исто така.